Fokus på ekstern kommunikation

Kunde: Klubhæftet

Baggrund

Klubhæftet, der er en del af virksomheden Sponsor-salg, ønsker at realisere forretningsområdets fulde vækstpotentiale. Forudsætningen er blandt andet at professionalisere virksomhedens eksterne kommunikation.

u

Udfordring

Hos Sponsor-salg besidder man ikke selv kompetencerne til at løfte det nuværende kommunikationsniveau. Med en ekstern kommunikationskonsulent tilknyttet ønsker Klubhæftet at optimere den eksterne kommunikation.

Løsning

I projektetperioden udarbejdede Trine blandt andet:

  • overordnet kommunikationsplan
  • strategi og styringsværktøj til sociale medier
  • koncept for markedsføring og salg af Klubhæfter herunder koncept for ’Gode lokale historier’

Desuden varetog Trine rollen som skrivecoach på en del af Klubhæftets gode historier og en midlertidig redaktørfunktion på sociale medier for at give Klubhæftet inspiration og træning, så virksomheden kunne blive rustet til at fortsætte og videreudvikle kommunikationsindsatsen på egen hånd.

N

Resultat

Resultatet af samarbejdet er en skarpere, mere troværdig og informativ webside, der nu fungerer som effektivt omdrejningspunkt for Klubhæftets online aktivitet. Virksomhedens gode historier bliver spottet og sendt ud at leve på Klubhæftets forskellige onlinekanaler. Frekvensen for aktivitet på sociale medier og trafik til website blev i projektperioden øget. Desuden oplevede Klubhæftet, at antallet af følgere på den eksisterende Instagram-profil voksede til det 4-dobbelte i projektperioden.

Om Klubhæftet

Klubhæftet er en del af Sponsor-salg, som skaffer midler til bredde klubber, professionelle klubber samt individuelle sportsudøvere. Foruden Klubhæftet udgiver Sponsor-salg Klubbladet, sælger sponsorater på vegne af professionelle sportsklubber og tilbyder storskærmsløsninger til sportshaller og fodboldbaner.

Læs mere på https://www.sponsor-salg.dk/ 

Vi har nydt godt af samarbejdet med kommunikaTHion, og gør det stadig ved enkelte lejligheder. Samarbejdet har hævet niveauet for vores eksterne kommunikation.

Trine har desuden udfordret os på eksisterende arbejdsgange og bidraget til at optimere dem. Det har været befriende at få friske øjne på løsningen af kommunikationsopgaverne omkring Klubhæftet.

Michael Lynge

Ejer, Klubhæftet

kommunikaTHion | Klubhæftet

Hvem har jeg løst opgaver for?

Kontakt mig!

Fortæl mig om jeres udfordringer og behov, så kommer jeg med et bud på, hvordan jeg kan hjælpe jer til mere effektiv og professionel kommunikation.

 

15 + 2 =

trine-hermansen kommunikaTHion

kommunikaTHion

Gør virksomheder dygtigere til at kommunikere. 

Kontakt

kommunikaTHion
v/ Trine Hermansen

Nordtoftevej 3
8240 Risskov

Tel (+45) 5136 0062
Mail trine@kommunikaTHion.dk

CVR 38425552